(Miniature Australien sheperd) Moa & Jazza

lördag 17 april 2010

Blommor

I dag vaknade jag vid 5 tiden hade värk i kroppen så det var

bara att stiga upp och ta lite värktabletter.Sen blev det kaffe.

I går hade vi sol av och till men det var kallt i luften så det fick

bli en inne dag.I dag är det grå mulet.I lördags fyllde min kille

år så jag köpte blommor till han.Då tog jag förstås en massa kort

på dom.Jag är dålig på namn på de olika blommor som finns.




De här blommorna tycker jag ser häftiga ut

men har inte en aning om vad de heter.


De här korten som kommer här och neråt är
i från blommorna som han fick av mig.






Har inte en aning om vad denna blomma heter.

Men vacker är den.



Det här kortet fick han.

torsdag 15 april 2010

Foto tur i Karlstad

I går var jag till karlstad. Jag skulle dit på föräldra möte.

Jag tog med min kamera.Det är ju inte så ofta jag åker

till karlstad.Efter mötet rattade jag min elrullstol mot

båt hamnen för att leta efter motiv att fota.Det var varmt

i solen Men det blåste lite .Jag fick syn på några fåglar som satt

långt ute på sjön på en kobbe.Jag försökte hålla kameran så stilla

som det bara gick.Men det var svårt så jag va bergsäker på att jag

skulle få slänga bort alla bilder när jag kom hem.Men när jag kom

hem och tittade på korten blev jag rätt så nöjd ändå.








Här kämpade jag för kung och foster land
för att hålla kameran stilla.





Tänk om man hade en sådan bra balans.




Det var mycket is kvar på sjön.Det glittrade så

fint på sjön när solen lyste.

onsdag 7 april 2010

Mina nymfkakaduor

Demon



Här kommer det lite bilder på mina vithuvade nymfkakaduor.

Jag har satt in en holk så nu får vi se om vi får några bebisar.

I dag är det mulet här.Men under Påsken hade vi strålande

väder.Jag va ute en sväng på lördagen det var skönt att få komma

ut och få lite luft och jag hade förstås kameran med så det blev lite

kort.


Nana & Demon



Nana




Demon




Nana & Demon

måndag 5 april 2010

Award



Denna fina Award har jag fått av Gunilla som har

bloggen Norrskenets trädgård.Jag ger den vidare till

alla mina blogg vänner.I stället för att ge den till

12 personer.Det är alltid lika svårt att välja ut vilka

bloggar man ska ge den till.Jag tycker om er alla.

Tusen tack Gunilla.

onsdag 31 mars 2010

Glad Påsk




Ja nu har vi Påsken här det har gått fort tycker jag även

om vi haft en tuff vinter.Min dotter har nu lov skönt för

henne att få ett break från skolan.Jag har krånglat som

bara den med min blogg.Jag har inte tagit mig in till panelen.

Gissa om jag hade panik.Ja va på vippen att radera hela min

blogg.Men till slut fixade jag det.Så nu äntligen kan jag fortsätta

att jobba på min blogg .

Glad Påsk.


torsdag 18 mars 2010

Sommar bilder

I dag är det mulet här .Men med lite tur kanske solen tittar fram

senare under dagen.Nu har vi haft strålande sol det är bra så snön

minskar på.För nu vill jag att våren kommer det har varit en lång

vinter så man är ganska trött på den.I dag ska jag till badhuset och

träna.Det är skönt för man blir mer rörlig när man är i vattnet.Man

sitter hela dagarna i samma läge så det är skönt att få sträcka på sig.















söndag 7 mars 2010

Foton från sommaren och hösten 2009


Här kommer det lite foton från sommaren och hösten 2009.

Nu har vi haft underbara vinter dagar med strålande sol.Det är

bra för då minskar det på snön.Så mycket snö som det varit i år

så har det varit svårt att ta sig ut med elrullstolen.Nu har jag haft

den inne på service. Så nu är det bara att hoppas på att det inte blir

mer snö.Så man kan ta sig ut och fota igen.Nu är vi redan i mars

månad.Så nu får gärna våren komma snart.




















söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag


Jag önskar alla mina Blogg vänner en trevlig

Alla hjärtans dag.

lördag 6 februari 2010

Sommar bilder



I måndags skulle jag vara hos min neurolog.Och få botox i mina ben

som jag får var 3 månad.Mot mina kramper.När min neurolog,såg

hur mina ben såg ut blev domen ingen botox.Utan blev skickad på

röntgen Och senare vidare till Akuten.Ja då var denna dag förstörd.

Blev inlagd på MAVA för vidare utredning. I onsdags efter middag fick

äntligen åka hem med behandling.Gissa en som var glad.Ja nu när

man väl är hemma fösöker jag bara ta det lugnt.Vilken måndag inget

blev som man planerat.






Det här kortet tog jag när jag bodde i Högboda

Jag tyckte det var en härlig färg på himlen.







Det här kortet tog jag i höstas.





Ja det sägs ju att det blir mycket snö.Om det är mycket

rönnbär på träden.Ja och vinter har vi fått så vi klarar oss.





Det här kortet tog jag i somras. Gissa om man

längtar dit.





söndag 31 januari 2010

Strålande vinter väder


I Dag har vi strålande vinter väder.Lite för mycket snö

för min elrullstol.Så det har blivit dåligt med fotografering.

Nu skulle man ha ett hundspann. jisses då skulle det bli

åka av med kameran i högsta hugg.

Tack Mimmi för att du löste mitt problem med korten.





Det här kortet har jag tagit från mitt fönster.












Nu får det bli lite kaffe.

torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År


Jag önskar er alla ett
Gott Nytt År.

onsdag 23 december 2009

God Jul


Klicka på bilden. Let it snow.
Nu är det Julafton i morgon.Och i år ser det äntligen ut
som vi får en vit jul.Jag tycker att detta år har gått fort.
Ja vill önska er alla en riktigt God Jul.

fredag 11 december 2009

Lite höst bilder



Här kommer lite bilder som jag tog i höstas.

Skönt i dag i dag tittar solen fram.Ja försöker hämta mig efter

min rullstols vurpa.Men det har tagit lång tid.Nu har det gått

6 veckor.Och jag är fortfarande svullen i benen och fötterna.

Så det har inte blivit mycket gjort.Men nu har jag börjat bada

igen.Nu väntar jag på att det ska komma lite snö nu när det

närmar sig jul.




Här satt jag vid köks fönstret och titta ut

på den fina himlen.