(Miniature Australien sheperd) Moa & Jazza

tisdag 31 maj 2011

Foto tur

Ja nu äntligen har värmen kommit.
Här kommer lite bilder från mina
foto turer .




















De här bilderna är tagna
Mariebergskogen.








Här står han och spanar
efter sin tjej tror jag.





Undrar vad han tänker på !

lördag 30 april 2011

Trevlig valborg


Jag önskar er alla
en trevlig valborg.





Moa fyllde 1 år i går.








söndag 24 april 2011

Strålande dag


I dag har det varit ett underbart väder.Så nu bar det
i väg ut med kameran runt halsen och lilla moa vid
sidan av rullstolen.Trodde inte det skulle fungera men
det gick jätte bra att göra två saker samtidigt.Det blev
en tur på några timmar.Vi var ner och titta på vattnet och
njöt av det fina vädret.Det var fullt med fåglar .










Och här har vi vår lilla linslus.Som är
med ute på våra äventyr.Och vi hitta
hem tillbaka.







fredag 4 februari 2011

Flytt till Karlstad











Nu har jag kommit i ordning efter min flytt till Karlstad.
Man glömmer bort hur jobbig en flytt är men tur är väl
det.Så nu blir det en ny start i stora staden.Första gången
ja va ute och rasta Moa så höll jag på att åka vilse.Men till
slut fann jag hem i mörkret.Här lär man inte tröttna på att
gå samma vägar när man ska fota eller ut och rasta lilla Moa.
Så nu ska det bli spännande att åka ut och fotografera på ett
nytt ställe.Nu fattas bara våren så man kan ta sig ut ordentligt.


Moa  sliten efter en promenad i Karlstad.





fredag 31 december 2010

Gott nytt år


Nu är snart nytt år.Åren går så fort att man
inte hänger med.
Jag önskar er alla ett
 
Gott nytt År
 kram Gun-britt
 

torsdag 23 december 2010

God Jul

Ja nu är det Julafton i morgon:Va tiden går
fort.Man hinner inte med.Men det är bra
för då är vi snart på rätt sida av året.Vilken
vinter vi fick.Nu längtar jag efter sommaren.
Och lite värme.

Jag önskar er alla en
God Jul
kram Gun-britt

lördag 18 december 2010

Moa


Hej på er.Nu var det ett tag sen jag bloggade.
Det har inte funnits någon ork att fotat.Jag hoppas
att lusten kommer tillbaka.Det som har lyst upp min
tillvaro är att vi har fått en ny liten stjärna i familjen.
Lilla Moa som är på bilden hon är helt underbar.Hon
är en Miniature Australien Sheperd.





söndag 11 juli 2010

Lemurer.Krokodil.



För några dagar sedan var jag och min ledsagare till Zoo Parken i
Charlottenberg vid norska gränsen.Vi tittade på Lemurer.Näsbjörnar
Ödlor.varaner.och krokodiler.Det fanns även Ormar men de höll jag mig
långt i från.Det var en upplevelse som jag lever på länge.Nu håller jag på
att flytta så jag har haft fullt upp.Nu kommer det att ta sin tid att få
bredbandet flytta.Det kan ta upp till fyra veckor.Undrar hur man ska
överleva det.Nu får ni ha det så bra så kommer jag tillbaks när jag
har fått mitt bredband installerat.
Kram Gun-britt


En söt lite Lemur.


Sköldpaddan var stor.



Näsbjörnen såg lite rolig ut med
sin långa nos.

En nyfiken Lemur.Den kom fram och
tog tag i mitt lins skydd.Men han var
snäll och släppte det.


Det var väldigt varmt där inne så vi
fick gå ut och ta lite luft i mellan åt.

Vi fick även se på när de gav dem
mat.

torsdag 24 juni 2010

Trevlig Midsommar

Hej nu var det ett tag sen sist.Jag har ominstallerat min dator och tyvärr miste jag lite av mina foton.Vid installationen.Så det va bara att börja samla på mig lite foton igen.Och bara det tog sin tid.Nu har jag köpt en ny Kamera en Nikon coolpix p100.Den verkar bra men det tar sin tid att lära sig den.Nu har jag fått rätt att få en Ledsagare 20 timmar i månaden.Efter många års slit.Det är skönt för då har jag möjlighet att ta mig ut.

Jag önskar er en trevlig Midsommar

Kram Gun-Britt






Undra vad han tänker på.


Skata ute på vandring.


De här bilderna är tagna från Tanhemsgård.

De föder upp Hjortar och Strutsar.

Det var svårt att ta på Hjortarna för de stod

så långt bort.


Strutsarna var väldigt stora och nyfikna

De kom ända fram till stängslet.


lördag 17 april 2010

Blommor

I dag vaknade jag vid 5 tiden hade värk i kroppen så det var

bara att stiga upp och ta lite värktabletter.Sen blev det kaffe.

I går hade vi sol av och till men det var kallt i luften så det fick

bli en inne dag.I dag är det grå mulet.I lördags fyllde min kille

år så jag köpte blommor till han.Då tog jag förstås en massa kort

på dom.Jag är dålig på namn på de olika blommor som finns.




De här blommorna tycker jag ser häftiga ut

men har inte en aning om vad de heter.


De här korten som kommer här och neråt är
i från blommorna som han fick av mig.






Har inte en aning om vad denna blomma heter.

Men vacker är den.



Det här kortet fick han.